#BEZPRESJI – KAMPANIA O TYM, JAK MĄDRZE I Z DYSTANSEM BUDOWAĆ SWOJĄ OBECNOŚĆ W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
Udane życie pokazywane w mediach społecznościowych staje się coraz mniej realne i niemal nieosiągalne. Może to powodować wśród młodych ludzi niezdrową pogoń za popularnością, ogromną presję na „polubienia”, a także obniżać poczucie własnej wartości i zadowolenia ze swojej codzienności. Między innymi na te problemy – pogłębiające się w dobie pandemii, kiedy życie niemal w całości przeniosło się do sieci – zwraca uwagę nowa kampania Polskiego Centrum Programu Safer Internet (PCPSI) #Bezpresji.
Media społecznościowe stały się przestrzenią, w której tworzymy i budujemy relacje, kształtujemy własną tożsamość, wyrażamy siebie i poznajemy otaczający nas świat. Nadmierne korzystanie z nich, tak jak w przypadku internetu w ogóle – może mieć na użytkowników negatywny wpływ, skutkować pogorszeniem samopoczucia, obniżeniem samooceny, a nawet depresją. Szczególnie dotyczy to osób u progu dorosłości.
Więcej o kampanii na stronie NASK.